"ya ALLAH, izinkan aku sentiasa mengingati-MU tika lelapku, tika jagaku, tika sihatku, tika sedihku, tika gembiraku, tika tangisku, tika senyumku, tika hidupku dan tika ajal menjemputku.. ya RABB, redha-MU ku damba, ampun-MU ku pinta. ampuni daku, ALLAH yang maha penyayang dan adil.."

ya ALLAH..
andai kami beribadat utk mendptkan syurgaMU, bantu kami utk perbetulkan niat kami hanya krn utk menatap indahnya wajahMU..
andai kami beribadat utk menjauhkan diri dari nerakaMU, maafkan kami krn dosa kami melebihi cinta kami terhadapMU.. amin~
assalamualaikum.. before korang baca, Naabiha nak tanya, da solat belum?.. kalau da, alhamdulillah.. kalau belum, plz solat dulu, Naabiha tak nak nanti kita sama sama kena jawap at akhirat kelak sbb Roon Ahibaan's..

jazakallah ! :)

Saturday, May 25, 2013

Tawaf Teristimewa

Bismillahirahminirrahim..
Hai ! hai !! hehe. Orhkay, sorry.. terkebudak budakkan sangat pulak..

Tawaf teristimewa.. mashaALLAH.. tajuk yang sangat indah bagi saya.. 
ada maksud di sebalik tajuk yang begitu indah..
Subhanallah Alhamdulillah allahuakbar..


Isnin (jusco wangsa maju)
“apa tu? Jum, umi nak tgk jap”
Hanya ikut langkah kaki umi dari belakang. Umi terhenti. Langkahku juga.
MashaALLAH –ucap kata hati
Langkah terhenti di saat melihat banner “HIJRA TIMEPIECE – PIONEER IN TAWAF MOVEMENT”
Sungguh.. sejujurnya aku terpana.. umi apatah lagi..kami berhenti di kiosk itu, dan membaca banner itu.. terpegun.. itu sejujurnya.. dalam hatiku, sungguh aku rasa lain.. aku rasa, mashaALLAH, bijak.. memang bijak..

“dan DIALAH ALLAH yang telah menjadikan malam dan siang, serta matahari dan bulan ; tiap tiap satunya beredar terapung apung di tempat edaran masing masing di angkasa lepas” (al Anbiya, 33)

Apa yang buatkan diri ini terpegun..? subhanallah.. jam.. yea, jam yang membuatkan aku dan umi terpegun.. kami teruja.. umi terus bertanya tanya dengan hamba ALLAH itu.. dan aku, meneruskan pembacaan mengenai HIJRA TIMEPIECE..


*meh nak kongsi*
Benda paling utama yang buat diri ni terpegun adalah dgn ayat “kita sudah lama tertipu dgn duniawi dan agenda barat yang menukarkan apa yang ALLAH fitrahkan” ayat hamba ALLAH itu sungguh menusuk hati ini.. iyelaa, betulkan..? dah banyak kali topic dalam usrahku membincangkan tentang penjajahan idealisme dari barat..


Kenapa tajuk entri kali ini adalah Tawaf Teristimewa..? hm.. 
sebab jam ini, adalaa berpusing mengikut pusingan tawaf.. maksudnya..? hmm, maksudnya,, jam ini, berpusing mengikut pusingan seiring dgn alam semesta ; galaksi ; bulan ; bumi ; atom atom & hukumnya adalah, anticlockwise J

Umi meneruskan perbualan dgn hamba ALLAH itu dan aku meneruskan ketepegunan diri ini. Haha. Ada ke ayat tu..? =p


Antara bukti bukti anticlockwise yang sejajar dengan back to fitrah disekeliling kita ialah ;
1.       Bulan mengelilingi bumi pada arah tawaf.. (cuba fikir & betulkan? )
2.       Bima sakti yang terbentuk mengikut pusingan tawaf
3.       Pembentukan tawaf yang dilihat melakukan pusingan tawaf
4.       Corak pusingan tawaf pada kulit siput
5.       Pokok jenis menjalar yang memanjat dengan melakukan pusingan tawaf
6.       Trek lumba lari pada arah pusingan tawaf
7.       && prinsip tangan kanan, yang kita belajar dalam kelas fizik pun berlandaskan pusingan tawaf

 *google*

MashaALLAH..betul.. dan sangat betul..
Hamba ALLAH itu menambah, “atom atom dalam badan kita bergerak mengikut pusingan tawaf, sekali gus bila kita kembali kepada jam fitrah yang mengikut pusingan tawaf, diri kita insyaALLAH lebih keterbukaan dan sihat”

Kami meneruskan cuci mata dgn jamjam itu.. dan akhirnya kami meneruskan ke destinasi sebenar..
Sejujurnya, aku tak pernah tahu pasal jam tawaf ini..tapi, elok je kami balik rumah, umi begitu teruja bercerita dengan abah.. begitu juga aku.. sampai malam tu, da teringat ingat jam pusingan tawaf.. nak sangat.. terlalu nak ! haha..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Khamis
Umi ajak aku menemaninya.. dan jeng jeng jeng jeng!

Umi membawaku ke jusco, sekali lagi & Alhamdulillah.. umi menghadiahkan aku benda yang sanggggat aku nakkan.. haha.. Alhamdulillah.. mula mula umi nak belikan yang macam keperempuanan sikit.. hehe.. tapi, ngeee.. tak naklaa.. dah tu, errr.. I am allergic with pink (even she like me with pink) haha..

Alhamdulillah..&& mashaALLAH.. sejujurnya cakap,  dgn kalimah bismillah & selawat, aku memakainya.. && disaat aku melihat pusingan jam ini, aku merasai ketenangan & sungguh, mindaku lebih terbukak & lapang.. ini jujur dariku.. kerana aku bercakap dari pengalaman & rasaku sendiri..


Malam tu, alhamdulillah.. abah pulak mencuba memakainya.. & hmm, aku rasa, tak salah utk diri ini berkongsi rasa istimewanya tawaf ini.. mashaALLAH..
& insyaALLAH, daripada team Hijra Time Piece ni, dorang kata, antara kelebihan jam ini adalah,
1.       kembali kepada fitrah & lebih diberkati ALLAH.. insyaALLAH.. kerana kembali kepada Deen.. iaitu, menjadikan alQuran && Sunnah sebagai panduan
2.       mengembalikan keseimbangan badan sebab getaran dari jam menyeimbangkan tubuh badan
3.       memberikan ketenangan
4.       meleraikan radiasi tercemar kerana putaran tawaf bertentangan dgn atom virus
mashaALLAH J Alhamdulillah.. dari diriku, kelebihannya memangku rasai..


&& insyaALLAH, utk korang korang yang berminat, jemputlaa like && tengok details kat facebook.com/HijraTimepiece or www.hijratimepiece.com


Semoga ALLAH memudahkan urusan kalian && berbahagialaa.. kerana usaha ini adalah dakwah..


Wallahualam.. wassalam J

No comments: